fredag 18 juli 2008

Besök på gården






Igårkväll kom grävmaskinen till gården och naturligtvis kunde inte sambon låta bli den utan började genast arbeta med vägen. Trots att han jobbat hela dagen med att gräva.. Men det är ju lite annorlunda när man gör jobb åt sig själv :-)




Det kommer att bli jättebra när det blir klart. Själv passade jag på att åka dit och pyssla lite med andra saker i huset trots att klockan var ganska sent.


Plötsligt ringer mobilen och min sambo meddelar att han överraskats av en älg som passerade över vägen och in mot gården. Jag sprang till fönstret och kikade och jodå, tillslut fick jag se ett huvud i skogskanten. Det var en försiktig herre som funderade ett tag och spatserade i skogskanten innan han till slut kom ut på öppen mark och började äta. Då och då lyssnade han på grävmaskinen men i övrigt så var han hur lugn som helst. Detta gjorde ju att jag hängde mer i fönstret än att göra annat. Tyvärr var jag ingen bra fotograf varför de flesta foton jag tog blev suddiga.. typiskt!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så kul att det är ni som köpt gården!!! Backen behövde verkligen fixas till! Hur har Ingemar tänkt med den? Breddar han den bara eller gör han något mer?

Tigerliljan sa...

Tack, det värmer att få höra! :-) Kram på dej!!
Ja, i första skedet så gör han bara en rensning av kanterna, lyfter upp material på vägbanan och gör "rätt" lutning, dvs att mitten ska vara högsta punkt. Sen kommer han att lägga på grus. Men nästa år ska vi göra en ny nerfart som kommer att passera förbi komposten och snedda ner mot vägen lite mer mot Bockträskhållet.