onsdag 15 oktober 2008

Bloggrunda

Undrar hur många vi är som sitter och gör en bloggrunda när vi har en stund över? Ikväll har jag läst en massa intressanta inlägg om tonåringar, uppfostran och föräldrarnas vånda.. Som många av er vet är jag mitt uppe i detta kaos med tonårsdotter.. Jag brukar lätta mitt hjärta en hel del på jobbet (stackars kollegor - men tur att ni finns!) Ikväll lyckades jag pricka in SOS Familj på kanal 3 också.. Det var intressant. En ensamstående mamma med två döttrar som hon tjatade på, Jag kände igen mig i rätt mycket, kan jag ju erkänna :-) Men om man nu ska kritisera så kan jag ju säga att jag tror nog inte att det är lika enkelt om man inte har ett tv-team och en utomstående vuxen som styr och ställer. Men jag ska försöka få lite ordning här hemma. När vi flyttade till Arvidsjaur hade vi faktiskt ordning på städning och diskschema. Och mina barn har också haft matlagningsansvar en gång/vecka... Men problemet är att jag inte orkar vara chef och arbetsledare vecka ut och vecka in och månad efter månad... och tonårsbarn tar alla chanser att fuska om de ser att mamma är trött, inte har tid... eller till och med har glömt! Och tillslut har allt raserats... Och då får man dessutom höra från sambo/särbo att man är inkonsekvent och dålig på att uppfostra...

1 kommentar:

AM sa...

Vet precis hur det är att vara tonårsförälder. Kram på dig, du är en bra mamma!