fredag 3 april 2009

Skotertävlingar i parti och minut


De senaste helgerna har mest handlat om skotertävlingar, eftersom ett av mina stora intressen är just detta och jag gillar också att fotografera.. bilden här bredvid är på "Tok-Lasse" som blev svensk mästare i år i klassen sport 600. Under förra helgen var det VM i skotercross i Malå och där var jag naturligtvis. Hade förmånen att ha pressvästen på även i år så jag kunde välja var jag ville stå, så jag traskade upp i slalombacken för att ha perfekta fotoförhållanden. Det var en helt otrolig tävling och hur spännande som helst. Jag hejade förstås på Emil Öhman, som var regerande världsmästare, och han var såå nära att även i år bli det, men fick se sig slagen av Peter Ericson från Skellefteå. Men Emil blev silvermedaljör och visade ändå att han kör otroligt bra! GRATTIS! Kommer att lägga in några foton på Emil i helgen. I helgen är det förresten SM-final i backe, men dit ska jag tyvärr inte då det är i Överkalix och det är lite långt att åka själv.

Inga kommentarer: