söndag 20 juni 2010

Helgens aktiviteter

Har varit skogsplantering. Ingemar, jag och ungarna har plågat oss under fredagen och lördagen med att plantera. Och vädret var inte på vår sida kan man säga för fredagen blev egentligen bara en halv arbetsdag då det började regna under vår lunch så vi avbröt och sov istället.. Det regnade en del under lördagen också men då var vi tjuriga eftersom vi bestämt att vi skulle bli klara på lördagen och inte behöva plantera något på söndagen. Nåja, vi hann allt och var hemma igen strax efter kl 18 tror jag och då var vi möra allihop!


Tyvärr hade jag inte kameran på mig under arbetet.. (men det tog emot) men jag hade förstås mobilen och tog ett kort på de gulligaste små fågelungar som vi stötte på ute på hygget. Ni kan tro att deras mamma var orolig när vi kom! Men vi skyndade oss därifrån och nästa gång vi kom dit så hade de flyttat. Vi räknade till 11 ungar!

Inga kommentarer: