fredag 11 januari 2013

Nytt år - nya ambitioner

Så var det ett nytt år och jag tänkte att jag kanske skulle försöka skärpa till mig när det gäller bloggandet. Den här bloggen har jag ju låtit vila under lång tid och det ska jag ändra på nu!

Jag skyller på att jag haft mycket att göra och tänka på - nytt jobb, utbildning fullt upp hemma osv osv...

Ikväll så vill jag i alla fall notera att jag just idag skickat in en skrivuppgift för att avsluta den kurs jag gått under hösten: Svenska som andraspråk A3. Det är fyra delar och jag har nu gått tre av dem. Den fjärde startar jag om två veckor då jag åker ner till Härnösand en helg för att delta på Mittuniversitetets föreläsningar i A4. När jag nån gång i vår avslutar den (med godkänt hoppas jag) så ska jag förhoppningsvis inte gå fler utbildningar på ett tag för det har varit lite slitsamt. Visserligen har jag gått ner i tid på jobbet så jag endast jobbat 80% men det betyder inte att jag varit ledig 20% utan mest att jag fått 20% mindre lön, men ändå jobbat mycket.. Nåja, jag har ju fixat det än så länge. :-)

Nu ska jag inte skriva mer ikväll, ska istället gå isäng för i morgon stiger jag upp halv fem för att åka ner till Östersund och titta på skotertävling i helgen, det ska bli jättekul!

Godnatt!

Inga kommentarer: