söndag 3 mars 2013

Sportlov!

Så börjar sportlovet.. det ska bli skönt med en vecka ledigt. Nu ska jag läsa lite böcker, titta på nån film, spela lite tv-spel och motionera. Sen vet jag hur det blir.. troligen ingen motion, mest sitta vid datorn och några minuter läsning innan man ska sova.. :-) Men jag tjuvstartade i helgen med att läsa klart en Kepler-bok: Eldvittnet. Den gillade jag. Så nu ska jag naturligtvis läsa Sandmannen när jag får tag på den. Blir väl ett besök på biblan för att låna den. Jag kikade in på en bokblogg där hon hade gjort en lista över vilka böcker hon läst under månaden. Det var ju en smart idé så jag tror att jag ska försöka göra det också. http://linger.blogg.se/ Men undrar om man ska börja med att skriva vilka böcker man planerar att läsa och sen markera när man läst dem? Det kan ju sätta lite press på mig så att jag inte bara tar de där insomningsminuterna när jag går och lägger mig. Jag har en liten hög med böcker på nattduksbordet.. Ska hämta dem och skriva upp dem så har jag en början...

Dick Harrison: Niding (började på den igår..)
Giles Blunt: När du läser detta
Anna Fredriksson: Lyckostigen

Sen har vi dem jag läst:
Lars Kepler: Eldvittnet. Som jag skrev ovanför så gillade jag denna bok. Jag tycker om att läsa deckare och har plöjt igenom ett flertal. Det jag gillar särskilt mycket med denna är faktiskt att den beskriver detaljerna (även de blodiga) och att storyn håller hela vägen. Och pusseldeckare som har detaljer som när man kommer till slutet faller på plats och får en att förstå med ett Aha! gillar jag särskilt mycket. Så det blir definitivt fler Kepler!

Josefine Sundström: Vinteräpplen. Den gillade jag också. En historia från Finland, om flera generationers kvinnor som både kämpat mot fattigdom och utsatthet. Kärvheten, fattigdomen och hur ensam och utsatt en flicka kan vara. Jag rekommenderar verkligen denna bok!

Inga kommentarer: