tisdag 14 augusti 2007

Intro...


Äntligen har jag tänkt komma igång med bloggandet! Det här får väl räknas som stage 3.. Först skrev jag dagbok under uppväxten och en bra bit in i vuxenlivet.. i pappersform förstås och mer eller mindre hemligt. Sen har jag under något år skrivit dagbok på nätet.. fast innan det började heta blogga. Tog en paus.. lång paus... och nu känns det som om det är dags igen. :-)

Detta betyder dock inte att jag har en outsinlig svada.. jag tror snarare att jag är ringrostig.
Vem är jag då?
Har väl inte full koll själv, men på ett ungefär så är jag 40+, har två tonårsungar som tar knäcken på mig, en sambo som också ibland tar knäcken på mig, oftast då i kombination med ovan nämnda tonårsbarns knäckande... Vid andra tillfällen så tar jag väl knäcken på dem förmodar jag.. och på tal om knäck, så älskar jag godis. Detta har inte varit något problem tidigare om åren men nu verkar jag ha förvandlats till en hamster fast min förvaringsplats är runt midjan. Borde motionera mera och har förstås många planer på det. Det är bara startdatumet som inte fastställts.
Mina sisådär en miljon intressen (dans, musik, jakt, pistolskytte, läsning, film, dator, fotografering, bilar, hundar, trädgård, sport, gå på loppis och auktion, resor osv osv) har jag mindre och mindre tid för, men då och då får jag en stund över... som jag tillbringar sittande vid datorn.. :-)
Nåja, nu får det räcka med introt.. Ska försöka kasta in lite tyckanden då och då om filmer jag sett, böcker jag läst eller kanske skojiga hemsidor jag besökt. Kommer också att visa bilder på allt möjligt, foton jag tagit på vänner, djur, vackra blommor, vacker natur osv.
Håll tillgodo!


Inga kommentarer: