tisdag 17 februari 2009

Åh, denna kyla!

Hektiskt varje dag är det... I helgen som var så steg jag upp smärtsamt tidigt för att jobba. Väckaren ringde 10 i fyra! Och när man redan under veckan lyssnar på ringsignalen vid halv sex varje morgon så var det tungt... Men roligt att få köra igen! Jag trivs otroligt bra att sitta i bilen och lyssna på radion, eller bra musik från stereon och då och då diskutera lite med kollegorna på komradion. I helgen var det strålande väder hela tiden också och det enda trista är ju att man inte får ha kameran med sig. I Arjeplog såg vi ett gäng utländska testförare som stannat för att fotografera en älgko med kalv som stod bredvid vägen och smaskade på några buskar.. lyllo dom! Alltså testarna, som får ha kamera med sig..

I morse var det bitande kallt! -33 grader vid postlådan! Nåja, jag åkte vidare ändå. Jag har ju satt -35 som köldgräns. Men jag tycker så synd om dottern som ska promenera ner till postlådan och stå där några minuter och vänta på skolbussen. Fy attans vad kallt! Och tonåringar och kläder... Undrar just hur mycket hon har på sig? Mössa?? Vantar?? Täckbyxor?? Njae, vantar i bästa fall skulle jag tro..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, huvva vad kallt! Hoppas skolskjutsen kom i tid i alla fall för Jennifers del så hon inte behövde vänta så länge!

Stiga upp tidigt är inget kul! Sov knappt alls natten till igår. Då vill man inte alls stiga upp när barnen vaknar! Tur att man i alal fall tar sig upp!

CA sa...

Jag vet det där med tonåringar och att klä sig varmt..., men mössa verkar ju vara hett mode, i alla fall bland de mina...