fredag 27 februari 2009

Nya familjemedlemmar!

Häromdagen fick vi två nya familjemedlemmar.. kanske tillfälligt visserligen men ändå.
Ingemar hittade nämligen två övergivna katter på en p-ficka! Och trots att han är katthatare, och minsann klargjort att vi inte skulle ha någon fler katt (trots att vi andra längtat efter katt), så är han ju faktiskt djurvän! Så han tog dem med och kontaktade polisen och de kom överens om att de skulle få bo hos oss i väntan på att någon kanske skulle höra av sig om dem. De är otroligt söta! Otroligt snälla! Men tyvärr också otroligt rädda för hunden! Jag ska lägga in foto på dem senare, tog ett snabbt kort när de såg hunden - två modell Tudorkatt! :-) Och faktum är att Ingemar döpt den ena till Tudor och den andra till Finn-dus. Just nu är det två lyckliga tjejer i huset.. min dotter och jag :-) Kanske två till om det nu är honor, fast det vet jag inte för det har jag inte kollat än..

4 kommentarer:

Stugan nere vid sjön sa...

Först blir man lite förgrymmad över den som övergivit katterna.
Sen blir man lite glad över att de hamnat i ett hem (om än tillfälligt...) där de blir väl omhändertagna.
Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Men stackars katter. Jag undrar vem som lämnat dem där! Usch de kunde ju ha frusit ihjäl!!! Eller kan de ha gått dit själv? Ser fram emot fotot!!!

CA sa...

Vad kul! I kanske börjar gilla dom så mycket att dom får stanna hos er för alltid=)

Tigerliljan sa...

Ja, jag håller med er när det gäller tankar man får om personer som kan ha övergivit dem! Nu vet vi ju inte med säkerhet om det är så, men det är kontrollerat och det finns ingen i byn som rår om dem, och inte i närmaste grannbyar heller så det är inte troligt att de själv promenerat dit.