måndag 31 augusti 2009

Jakten närmar sig...

.. och därför så var vi till skjutbanan i söndags för att jag skulle skjuta mig godkänd. Det gick ju inte så bra förra helgen då jag visserligen sköt stående med 19 poäng men löpande fick jag inte till. Hade hög träffbild och låg lite bakom på en del skott. Eftersom jag då var arrangör kunde jag inte skjuta så många serier så därför fick jag fortsätta igår. Fortfarande hade jag en del serier med något skott bakom så jag tränade ett tag och tillslut så fick jag till svingen. Känns bra att det börjat fungera igen! Innan skjutbanan så gjorde vi en sväng i skogen med Quattro för att jag skulle få testa hundpejlen, Garmin Astro 220, lite mer på riktigt och den är fantastisk! Så otroligt roligt det är att gå i skogen och kunna följa hundens rörelser och se när han har något intressant att undersöka även om han är 500 meter bort i skogen :-) Det kommer att bli intressant i älgskogen i höst, kan jag lova! Sen kan man ju analysera efteråt för att se hur hunden betett sig när han avslutar ett svep och ska ta sig tillbaka, vad han gör om han får älgkontakt och älgen rusar.. hur länge följer han efter t ex? Det är ju en bra GPS också så förhoppningsvis kommer jag att ha bra kontroll över var jag är i skogen och så småningom när jag lagt in älgpassen på alla jaktmarker så vet jag precis var jägarna sitter också.

Inga kommentarer: