fredag 7 augusti 2009

Fart och fläng...

... och fullt upp!
Igår var det jobb som vanligt, och sen mitt på dagen så ringer telefonen. Det var från folktandvården där jag hade tid 090814. Nu meddelade de att min tandläkare inte skulle kunna ta emot mig då, men att det var tidsnöd eftersom min behandling måste slutföras senast 090820 för att jag inte ska drabbas av högre taxa. Därför fick jag tid kl 15.00 samma dag! Det är ju tur att de försöker hjälpa till så att man inte ska drabbas ekonomiskt men de har ett värdelöst system när jag som patient kan drabbas pga deras ombokningar. Hon förklarade att de i det nya systemet inte själva kan gå in och ändra taxa även om det är pga deras ombokning. Knasigt! Iaf så hade jag tur att chefen gav mig ledigt för att gå dit. Där gjorde de avgjutning som skickas till Umeå och den 19:e ska min porslinskrona sättas in. Och då ska det också betalas! Huu!

Sen åkte jag och dottern med en billast med prylar till Norsjö. Hon ska ju flytta till lägenhet i Skellefteå för att gå gymnasiet och nu närmar det sig.. Kan tänka mig att hon längtar! Förhoppningsvis får de lägenhetsnyckeln idag så att hon kan flytta in i helgen.

Blev mer än 30 mil körda totalt och det kändes när jag väl kom hem vid halv tio på kvällen.. Gäsp!

1 kommentar:

Lillasyster Eva sa...

Ja, det där med tandläkare och deras system är inte lätt! Tur att det ordnade sig!!!

Så det blev Skellefteå för henne! Vad trevligt!!! Vad ska hon gå?