torsdag 10 december 2009

Premiär för julmat

Idag åt vi jultallrik till lunch. Vi åt på Laponia och jultallriken var egentligen två tallrikar. Först det kalla: sill, kalvsylta, skinka, ägghalvor med räkor, gravad och rökt lax, ost, rödbetssallad och nån korv.. Gott! Fast jag saknade stark senap och gravlaxsås. Sen kom det småvarmt och då fick vi tomma tallrikar och fick själva servera oss janssons frestelse, köttbullar, revbensspjäll och prinskorv. Jag är ju inte så förtjust i det småvarma för jag äter köttbullar rätt ofta ändå, prinskorv gillar jag inte och revbensspjällen är inte alltid så goda. Janssons däremot äter jag bara till jul och tycker det är jättegott så det tog jag rätt mycket av - och det var gott! Smakade en köttbulle och lite revbensspjäll också bara för att ha gjort det men njae, inte nån höjdare. Även här fanns inga tillbehör, ingen sås och inget annat... blev lite torrt och tråkigt. Nåja, man ska inte klaga för så ofta äter man ju inte julmat.

Inga kommentarer: