söndag 4 juli 2010

Så mycket att göra - och så lite tid



Helgens resultat av mina och sambons projekt. Dels hans "slåtterprojekt" som bl a resulterade i att man nu kan hitta både potatislandet och ett antal av mina vinbärsbuskar. Inte så dumt! Det blev dock lite svinn då han råkade meja ner en vinbärsbuske och körde över hela mitt hallonsnår som jag hade uppe vid bagarstugan. Hoppsan, men jag får skylla mig själv som inte markerat vad jag var rädd om. Han visste inte ens om att de fanns där.
Sen upptäcker man förstås att nu är det ogräset i mitt jordgubbsland som är längst. Det ser ju inte så kul ut.Skönt att också dammen är igång. Det är så mysigt att sitta och lyssna på vattnet som porlar och det ser trevligt ut också, även om den inte är perfekt. Ska göra lite förändringar så småningom. Men det är inte prio, varken 1,2 eller ens 3. Det finns många fler saker att ta itu med, t ex allt ogräs som invaderat hallonhäcken och jordgubbslandet men jag som planerat att börja med hallonhäcken igår, gav upp eftersom det var så fruktansvärt mycket bräms ute att jag inte kunde sitta still. Dessutom är man försvarslös när man har en jordtorva i ena handen och en ogräskratta i den andra, vilken ska man slå sig med? Så idag provade jag på nytt och det var betydligt behagligare ute varför jag tillbringade en timme på huvud i hallonhäcken. Även inne behövs en hel del tid och idag har jag dammsugat och knäskurat hallgolvet eftersom det nu är klart med golvlister.

1 kommentar:

Anneli sa...

Ha ha ha, ja det är som att välja mellan pest eller kolera det där med att slå sig med torvan eller krattan!! Jag röstar för torvan!