onsdag 19 mars 2008

Nulägesrapport :-)

Nu var det ett tag sedan jag skrev i min blogg. Det har varit fullt upp runt omkring mig vilket gjort att jag inte riktigt hunnit med att skriva. Dottern gör för närvarande prao på affären i Slagnäs vilket innebar en del pusslande för att hon skulle kunna vara där. Hon sover i Slagnäs ibland och åker mellan ibland. Men det har gått jättebra och hon trivs väldigt mycket med att vara där. Jag tror att det är en positiv upplevelse att få hjälpa till i en liten byaffär där hon ges möjlighet att prova på det mesta och där de är snälla och trevliga. :-) Synd bara att hon inte kan sommarjobba där ännu. Men kanske längre fram. Sonen han kämpar med en del rester och prov i olika ämnen så jag är som vanligt tjat-mamma som saboterar kvällarna för honom. Han har höjt sig enormt i det mesta och får idel lovord från lärarna vilket jag blir så lycklig och lättad över. Tyvärr ser jag inte att han själv blir lycklig.. han tror inte på sig själv och det är hemskt som mamma att inte kunna hjälpa honom. Men nu ska vi iaf njuta under påskhelgen då vi ska åka till stugan och vara där några dagar. Jag ska ta med lite eget skolarbete som jag måste slutföra, men jag hoppas kunna koppla av mellan varven också.

Inga kommentarer: