onsdag 5 mars 2008

Snö, snö, snö


I söndags åkte jag och sambon plus lyckliga hunden :-) till stugan och plumsade i djupsnön fram till huset för att kolla hur mycket snö det låg på taken eftersom det inte varit någon där i vinter och skottat och jag började känna en viss panik.
Det fanns en hel del snö där kan man säga... och med tanke på att det varit en del varma dagar så har det blivit en ganska kompakt och tung snö dessutom, så nu får vi åka dit och skotta undan det värsta innan taken rasar in.. Sen åker vi dit under påsken då vi alla är lediga några dagar för att skotta mer ordentligt.

Det är ju ett lämpligt jobb för ungdomarna att skotta lite snö. Och kanske även för en kontors/soffsittare som mig :-) Även om just arbetet inte är det roligaste för mina otränade armar och axlar.


Idag var det strålande väder här, och jag önskar verkligen att det får vara lika underbart i helgen, och det vore ju inte dumt om det även var lika härligt under påskhelgen. Då kan man ju försöka få lite färg i albylansiktet!

Inga kommentarer: