måndag 25 augusti 2008

Den galna kvinnans alla flyttbestyr!


Idag sa jag upp mitt boende i Arvidsjaur. Med sorg i hjärtat, för jag tycker verkligen att det är ett härligt hus, härlig tomt och härligt läge! Men tyvärr måste jag inse att jag inte är miljonär.

Det kommer å andra sidan att innebära att jag dels ska pendla så mycket som möjligt mellan Bure och jobbet.. ca 15 mil/dag.. och de gånger jag fixar att övernatta så blir det hos mamma i hennes lägenhet.. så där försvann alla mina inredningsdrömmar! Jag som gillar svart, rött och vitt, och lite nya detaljer men har en sambo som gillar furumöbler och prydnader och foton i bokhyllan. Jag har en furusoffa som jag ville måla vit. Nej, stopp där, sa han. Jag har en stor furuskänk med glasdörrar som jag ville sälja. Nej, det tyckte inte han. Och snäll som jag är så fogar jag mig... :-)

Inga kommentarer: