måndag 7 september 2009

Äntligen älgjakt!


Och dagens skörd blev två älgar.. Fast det är inte jag som skjutit dem.
Ett hondjur sköts vid 6-tiden på morgonen av Kaj-Peter och ungefär 5 i sju fälldes en tjur av Carro. Smakstart på jakten kan man säga.
Vädret var regnigt hela morgonen vilket gjorde att det blev kallt efter nån timme och jag satt dessutom i ett torn utan tak.. så vid 8-tiden gick jag ner och gjorde upp en eld och värmde mig en stund.

På eftermiddagen blev det istället lite väl varmt, när vi traskade iväg till passen. Dessutom hade jag ganska långt att gå till mitt pass. Solen sken och det var vindstilla.. och svetten rann. Nåja, det var väldigt vackert där jag satt vid en bäck som var stor som en å.. minst sagt.

Det blev inga älgar på eftermiddagen, men en mycket bra jaktdag ändå. Och nu måste jag isäng för väckaren ringer 03.30! Ny jaktdag och då blir det att sitta på pass på förmiddagen och gå med hunden på eftermiddagen.

Natti natti

Inga kommentarer: