fredag 4 september 2009

Förbannad!

Nu är jag riktigt förbannad och upprörd! Min son är utsatt för bedrägeri! Det uppdagades igår när en kvinna ringde till mig och undrade om jag var hans mor. Enligt henne hade hon köpt en mobil av honom, satt in pengar på hans konto men ej fått mobilen och nu kunde hon ej nå honom på telefon. Jag bad om kontonumret för att kontrollera om det var min sons konto. Det var det naturligtvis inte! Kontot var i en helt annan bank och med clearingnummer från södra Sverige. Jag ringde förstås och polisanmälde det hela och bad kvinnan göra detsamma. Sent igårkväll kom ett sms från en annan person som hade köpt ett ps3 och betalt men utan att få det.. Jag meddelade även honom att det var en bluff och att det är polisanmält.

Men allt detta skapar en olustkänsla och en stark oro! Även om min son är helt oskyldig till allt, vad kommer han att drabbas av? Och hur kan personer öppna konton i någon annans namn?

Men ett råd till ALLA! Betala ALDRIG för en vara som du inte fått!

2 kommentarer:

Lillasyster Eva sa...

Nej, usch vad trist!!! Förstår verkligen att du är upprörd!!!

Lojsan sa...

Det är fördjävligt, fy på männsikor som utsätter oskyldiga.