måndag 7 april 2008

Nån helg kunde man väl slippa snön?!


Så var det måndag igen... Och tänk att helgen kunde bestå av snöskottning.. igen! Jag blev tvungen att åka hem tidigare på söndagen eftersom jag fått oroande besked att mesta snömängden fallit över... Arvidsjaur. Blev jag förvånad? Nej, det kan jag inte påstå. Men blev jag glad? Nej, det kändes verkligen som om jag nu, inte tagit mig vatten över huvudet, men väl snö över huvudet. Det tog mig flera timmar att få bort snön som var tung som sjutton och dessutom är ju kanterna gott och väl två meter på vissa ställen och inte mycket under på andra så man tvingas ju kasta snön högt. Och ofta resulterade det i att det inte blev långt utan istället rullade det ner igen. Kan väl erkänna att när smärtan ökade så kom det någon tår också i frustration. När jag sen till slut var klar och stapplade in blöt av svett och pustade ut, så dröjde det kanske en timme så knackade det på dörren. Det var min hyresvärd som ville höra om det var okej att några kom och tittade på huset till veckan. Han började med att fråga hur läget var, och då tvingades jag ju att svara att jo, vore det inte för den djävla snön så! När vi talats vid en liten stund så gick han och jag började plocka undan lite inne. Så tränger ett ljud in utifrån, en traktor.. och den låter som om den är på min gård? Jag kikar ut. Jodå, då håller han som bäst på att skrapa min (nyligen handskottade!) garageuppfart! Min första reaktion! Vad faan!!! KUNDE han inte kommit för några timmar sedan, innan jag skottat mig halvt fördärvad! Nåja, senare när jag gick ut och tittade så blev jag ju glad att han skrapat och tagit någon skopa i hörnen också.

Inga kommentarer: