söndag 13 april 2008

Trädgårdsplaner fast snön faller även idag

Ikväll har jag och mamma varit på Trädgårdssällskapets årsmöte. Vi har nu blivit medlemmar och har också betalt för varsin kolonilott. Främsta anledningen är att jag har massor med perenner i mina blombänkar i Slagnäs och vi måste ju flytta i sommar och än har vi inte hittat något hus att flytta till. Det vore verkligen trist om jag bara tvingades lämna alla blommor. Sen vill jag ju ha möjlighet att sätta potatis också för jag vill verkligen inte ha köpespotatisar!
Det ska bli skoj, men jag kan ju säga att det var rätt hög medelålder bland deltagarna på mötet.. :-) Vi har också anmält oss till en inköpsresa till Barbros Perenner i Pålberget i slutet på maj.

http://www.barbrosperenner.se/ Hon säljer förutom växter bl a dessa gulliga prydnader och jag älskar såna, så minst en lär det bli. :-)

Sen behöver jag en ny fågelskrämma för jag förstörde min gamla genom att låta den vara ute över vintern. Fy mej! Men hon verkar ju ha såna också. Ska bli kul att åka dit och titta. Sen kanske jag inte handlar så mycket växter i år eftersom jag nog har fullt upp med att flytta mina gamla.



Inga kommentarer: