lördag 5 april 2008

VM i Skotercross - Emil Öhman Världsmästare!

Idag har vi varit i Malå och sett sista deltävlingen i VM i skotercross. Och det blev Emil Öhman, Älvsbyn som tog hem världsmästartiteln! Det var han verkligen värd så otroligt bra som han kört hela säsongen! Jag hade en något vanlig roll på ovanligt sätt under dagen då jag, som så ofta förut skulle fotografera för brinnande livet, men det ovanliga var att jag blev tvungen att ha en pressväst på mig. Det kändes något löjligt när jag kom med min inte fullt så avancerade kamera och skulle trängas med killarna med stoooora..... objektiv. :-) Fast jag ska erkänna att jag trängdes inte direkt så mycket med dem. Jag är inte den som springer ut i banan och fotar framför under och mellan skotrarna utan jag höll mig snällt på sidan om. Endast vid prisutdelningen försökte jag åtminstone stå längst fram för att få några fina foton.
Sambon/särbon hade som vanligt rollen av expertkommentator tillsammans med Radio Norrbottens reporter som denna gång även var representant för Radiosporten. Nu har jag precis duschat och vi ska gå ut och äta plankbuffé.. låter smaskens!

Inga kommentarer: