tisdag 25 december 2007

Kyrkogården


Dagen före julafton besökte vi Sorsele för att jag skulle tända ljus på pappas grav. När vi kom till kyrkogården var det ingen vacker syn som mötte oss. Då det varit så varmt så hade jorden sjunkit ihop och det såg eländigt ut, nästan som om kistan skulle synas. Jag kände direkt att något slags pynt måste jag ordna så att det ser lite trevligare ut. Vi åkte därför till blomsteraffären och jag köpte två julstjärnor i tyg, en vit och en röd. Dessutom en lång kvist med rönnbär i metallicskimmer. Han kom ju från Rönnliden :-). Sen fick han också ett hjärta av mig och en tomte för att önska honom God Jul. Ljuset i lyktan lyste fortfarande så istället tände jag ett ljus och ställde bredvid lyktan på marken. Nästa gång jag åker till Sorsele så ordnar jag nog några grankvistar också för att göra fint runt om.

Inga kommentarer: