fredag 16 maj 2008

Flytt, flytt, flytt

Ja, så har då flyttkarusellen dragit igång! I går tillbringade jag och Ingemar hela dagen med att köra flyttlass till det nya boendet. Det gick riktigt bra att ta sig fram (tack vare Ingemar som fick trixa sig fram mellan groparna) och vi hann ett flertal vändor. När vi kom fram till huset första gången och gick runt och tittade så fick jag en chock då jag gick in i Jennifers blivande rum. Tapeterna satt på fel väggar! Hon hade ju nämligen beställt en fondvägg och det hade hon fått... men på fel vägg! Fondvägg på en fönstervägg ser inte helt okej ut, tycker jag. Men värst av allt var att den som målat, hade målat lite vita partier.. efter tapetsering, vilket resulterat i att det var kladdat vitt på en mörkbrun tapet! Jag ska ta lite bilder ikväll när jag får tillbaka min kamera så ska ni få se hur skojigt det var. Nu kommer det, enligt hyresvärdinnan, att fixas till så småningom men det ger liksom en känsla av otrivsel när det är detaljer som inte är bra. Det fanns en del andra detaljer som inte heller var bra. I två rum är det en trävägg som är målad vit, men tyvärr är det glipor mellan bräderna och under dessa lyser brun masonit igenom.. I Jennifers rum finns ett enda eluttag som fungerar och det kommer att bli rätt många sladdar rund väggarna kan jag säga! Sen fick jag inte igång digital-TVn heller. Så i eftermiddag måste jag ta itu med det och hoppas att det bara är någon bagatell som går att rätta till för annars har vi ingen tv heller..

1 kommentar:

Linda sa...

Näe fy vad surt med färgkladd och fondvägg på fel ställe. Inte den bästa starten i nya huset. Nåväl, hoppas ni får det fixat kvickt. Nu har du i alla fall bättre läge för att kunna promenera till jobbet om du skulle vilja ;-)

Läste att du äntligen fått tag på en säng till sonen också, toppen!
Ha en trevlig helg :-)
/Linda