måndag 5 maj 2008

Startskottet har gått!

Och jag med.... för idag startade vår tävling att gå till Berlin. Och när jag fick tag i stegräknaren och testade den en halv dag... och lyckades få ihop ungefär 2500 steg så insåg jag att det här blir inte lätt! Det hela handlar om att vi är ett antal kollegor på jobbet som registrerat oss på http://www.tappa.se/ och bildat lag för att öka motivationen att motionera. Men jag hade nån slags känsla att man bör gå åtminstone 8 000 - 10 000 steg per dag för att fylla sin kvot och det kändes helt omöjligt att fixa! Men jag startade stenhårt med att ta en långpromenad med Tia i kväll. Jag kommer nog upp till 8000 redan första dagen! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja! Vi ska peppa varandra så inte gruppen "i ledningen" hinner före oss - eller hur? ;)

Anonym sa...

Vad kul idé med en tävling! Lite motivationshöjare!!! jag har en sådan där stegräknare som vi fick på vårt jobb en gång för länge sedan. Det är kul att se hur många steg man tar. Men hade det varit en tävling så hade man helt klart gått mer!!!