tisdag 13 maj 2008

Flytt med hinder

I morse fick jag en smärre chock när jag körde till jobbet. När jag kom till Storgatan så hade de stängt av halva vägen. Hela den sidan som min blivande bostad står på. De hade skalat bort all asfalt och det var maskiner överallt! Hur i hela friden ska jag komma mig till huset med bil och släp?! Det blir himla kul på torsdag... Efter jobbet åkte jag runt och parkerade bilen en bit i från och promenerade fram till där de jobbade. Jag talade med en av killarna som jobbade med vägarbetet och talade om att jag ska flytta in i det huset på torsdag. Han lugnade mig med att nog skulle de hjälpa till så att jag kom fram med bilen till huset. Om de skulle ha grävt sönder så skulle jag bara prata med dem så skulle de lägga ut lite grus så att jag kom fram.. Åh, herregud vad kul det här ska bli!... Not!


Väl hemma så satte vi igång med packandet igen och hela huset håller sakta men säkert på att se ut som en krigszon. I morgon får jag ge mig ut på kartongjakt för nu är kartongerna slut.. Och som om inte allt detta är nog krångel så måste jag lämna in bilen igen i morgon för det bakhjulslager som inte byttes behövde också bytas, naturligtvis, och det fanns inte något hemma varför jag fick hem bilen på helgpermis några dagar. Vill inte ens tänka på vad det kommer att kosta.


En liten tröst i allt elände är i alla fall att jag hittat en säng på http://www.blocket.se/ till slut! Jag har ju varit på jakt efter en säng till min son och har hela tiden varit lite för sen så att de varit sålda. Men nu hittade jag en i Malå och det var ju perfekt eftersom Ingemar kunde hämta den och sen ta den med sig på torsdag.

Inga kommentarer: