onsdag 21 oktober 2009

Varför har man bil?!

Igår fick jag lämna in bilen på verkstan igen.. Har ju sen tidigare bytt drivknut och fixat handbroms bl a (och inte tagit reda på vad det kommer att kosta ens) och nu blev det nästa smäll. Upptäckte nämligen att jag behövde fylla glykol då det såg helt tomt ut. Lite konstigt tyckte jag men körde iväg till OK och köpte glykol. Parkerade hos mamma och fyllde behållaren full och så var det frid och fröjd... tills morgonen därpå när en stoor pöl syntes under bilen! Allt hade runnit ut under natten! Lämnade in bilen och ringde till verkstan vid lunchtid för att höra vad som var fel. Glatt meddelade reparatören att det inte såg ut att läka utom möjligen att det "fuktade lite" vid motorvärmaren. Fuktade lite?! Jag informerade att jag minsann fyllt behållaren full och att allt runnit ut under natten. Inte troligt att det sedan självtätat sig.. Han undrade då om jag haft den i motorvärmare under natten. Nej, den stod utomhus utan värmare. Okej, då ska jag ställa ut den nån timme och provtrycka när den är kall sa han så hörs vi igen vid 4-tiden. När jag sedan ringde efter fyra så lät det annorlunda. Ja, sa han, du hade rätt. När jag provade då bilen var kall så forsade det ut.. Kul information.. Antingen är det någon packning som gått sönder eller också har termostathuset spruckit.. Suck! Idag kommer jag att få veta det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker uppriktigt synd om dej.själv har jag aldrig tagit körkort och åker mest buss.
men min mamma har en bil som alltid krånglar. inte låter hon mej betala reparationskostnaderna heller.

Lillasyster Eva sa...

Alltid lika tråkigt när bilen krånglar! Vi har en parkeringsbroms som inte fungerar just nu. Usch, för dessa reparationskostander!!!

Tigerliljan sa...

Ja, det är ju jobbigt med krånglande bil, men samtidigt kan man inte vara utan heller. Här är det dåligt med bussförbindelser..