onsdag 7 oktober 2009

Första snön


Kom med besked inatt och under morgonen! Det hade kommit säkert 20 cm när jag skulle iväg till jobbet och jag hade naturligtvis sommardäck. Det innebar att resan höll på att ta slut redan efter någon kilometer. När jag kom till korsningen nere i byn så gled jag så stilla över korsande väg och mot dikeskanten.. Oops! Men inga mötande bilar kom tack och lov och jag kunde slira mig bakåt så att jag kunde svänga. sen hade jag ju bara ca 7 mil att köra! Det var ingen lek kan jag lova! Höll inte på att komma mig uppför de backar som var 6%:are... och fick en del sladdar då och då... men efter 1 timme och 10 minuter var jag på jobbet... helt slut! Och nu sitter jag och funderar över om jag ska slira mig hem samma väg eller stanna hos mamsen i Arvidsjaur... Lutar mot det senare...

Fotot har jag lånat från Västerbottens Folkblad som hade en bild från Sorsele.. så såg det ut där idag...

Inga kommentarer: