onsdag 3 juni 2009

Trädgårdsarbete är inspirerande....

... men jobbigt!
Förra helgen så investerade vi i en häcksax, en lite större för strax under 2000 kronor. Sen åkte vi hem och gick lös på granhäcken! Oj, vilket jobb! Först började vi med varianten att jag körde 4hjulingen och Ingemar stod på och klippte, vilket var bökigt och tog tid då jag inte kunde köra ryckigt eller fort för då tappade han balansen. Nej, då kom han på att han ju kunde ligga ovanpå häcken och klippa så han hämtade en större skiva att ligga på. Jodå, häcken håller för det.. men det blev ju nästan omöjligt att förflytta sig så den varianten fungerade inte heller. Så då hämtade han en kortare trästege som han reste mot häcken och så stod han på den och klippte. Jag samlade ihop allt klipp och kärrade bort och det blev många kärror! Men skönt att det är gjort!

2 kommentarer:

Stugan nere vid sjön sa...

Tack! Dagens fniss gav du mej! Synd att det inte kom med på bild...när han låg uppepå häcken. Alltid kameran inom räckhåll har vi ju sagt!

Tigerliljan sa...

Ja, jag ber om ursäkt! Jag brukar ju alltid ha kameran med, men jag hade ju händerna fulla med grankvistar... :-) Jag hade inte ens mobilen på mig..