söndag 20 januari 2008

Åhhh, denna snö! :-(


I helgen skulle jag och min särbo få njuta av att vara tillsammans i lugn och ro. Barnen skjutsade jag till deras pappa och sent, sent på fredag kväll kom jag hem. Någon mil innan Slagnäs började det snöa.. aj då! När jag kom fram var jag trött och när jag meddelat att det snöade så insåg även Ingemar att det var nog bäst att lägga sig för det kunde nog bli jobb. Han har nämligen snöjour på helgerna. Och mycket riktigt, när jag vaknade så var han utflugen.. Jag passade på att städa ut julen (undrar om jag var sist med det i hela Sverige). På kvällen tittade vi på tv. Det vill säga jag tittade och någon annan sov.. När jag kvällsrastat hunden gick jag upp och väckte honom och meddelade... att det fortfarande snöade. Suck! Bara att krypa isäng för att vakna idag alldeles ensam i sängen igen.. När han sen kom hem på eftermiddagen så var han naturligtvis totalt slut. Så vi bestämde att han skulle sova en stund och jag åkte till Buresjön och hälsade på några timmar. När jag kom hem igen så fick vi någon timme iaf att mysa och prata och sen var det dags att packa och åka till Arvidsjaur. Denna vinter har vi inte haft många lediga dagar tillsammans.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, du är inte ensam om att inte ha städat ut julen. Våra grannar har fortfarande uppe sina röda julgardiner och elljusstakarna står i fönstret. Jag har faktiskt börjat bli nyfiken på när de ska ta bort dem. :)