fredag 11 januari 2008

Älskar du böcker och läsning?

En av mina långvariga passioner har varit böcker och läsning. Ända sedan jag som liten hade dispens på skolbiblioteket och lånade 15-20 böcker varje gång och tidigt övergick till vuxenböcker och fram tills idag när jag gärna läser både ungdomslitteratur och vuxenlitteratur. Jag tror i och för sig att gränserna har suddats ut en hel del. Prioritering i hemmet gör dock att jag nu samlar på mig massor av böcker som jag tänker läsa, men det tar en himla tid att läsa en bok nu.



En kul grej som man kan roa sig med när man översvämmas av böcker som man läst och inte behöver ha kvar är http://www.bookcrossing.com/ Här kan man registrera sig och sedan kan man lämna böcker på olika platser: väntrum, caféer, på bussen eller i postlådan hos en vän. Tanken är sedan att den som hittar en bok ska besöka hemsidan och registrerat att man hittat den. Man kan skriva kommentarer om boken och vad man tyckte. Vill man behålla den så gör man det och annars kan man släppa lös den igen på en annan plats. Boken kanske färdas till ett annat land till och med.

Jag har släppt lös en del böcker, men hoppas att det blir fler som gör det här uppe i Norrbotten också!

Inga kommentarer: