tisdag 22 januari 2008

Äntligen!

...så kommer min soffa! Skulle ju fått den i torsdags men det blev framflyttat till idag. Så nu håller jag tummarna att inte snön ska hindra leveransen. Jag har bett min mamma assistera eftersom jag jobbar hela dagen. Så efter detta får man planera nästa inköp. :-) Antingen hallmöbler eller fåtöljer till vardagsrummet. Jag skulle behöva en trissvinst också så att jag kan köpa en tv. Men å andra sidan köper jag ju sällan lotter så då är det svårt att vinna.

Förresten på tal om snö... igår var jag ledig från jobbet och skottade snö två gånger! Ändå så hade det snöat så mycket att jag skulle behövt skotta en tredje gång på kvällen, helt sjukt! Läste på www.arvidsjaur.se att vi ligger tvåa i landet med 97 cm... och det var innan gårdagen märk väl! Idag snöar det också... Måste vara nåt straff bara för att jag valde att flytta in i hus.. Känner att det är dags att byta bostad för jag fixar nog inte att bo så här, varken kroppsligt eller ekonomiskt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är otroligt vad snö ni har fått! Här har det varit glest av den varan. Man tycker ju att det kunde fördela sig lite mer!!!

Hoppas soffan anlände utan bekymmer!