onsdag 9 januari 2008

Inredning


I kväll tog jag mig i kragen och fixade kökslampan. Den har legat på sovrumsgolvet i flera veckor och jag har bara känt irritation när jag sett den. Anledningen är helt enkelt att jag beställde en lampa och när den kom och jag skulle hänga upp den så var sladdarna typ hur långa som helst. Lampskärmarna nådde ner till bordet och det hade kanske inte sett så trevligt ut. Nåja, det är ju världsliga ting, att korta sladdar går ju snabbt... trodde jag... Jag slet och jag skruvade och jag grubblade. Och till sist gav jag upp och bar irriterat bort lampan till sovrummet! Jag tänkte helt enkelt sälja den eller skänka bort den eller nåt. Innerst inne begrep jag ju att naturligtvis ska man kunna korta lampsladdarna så att den kan hänga över ett bord, men vem vill erkänna ett nederlag och be någon om hjälp?! "Kan själv!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen det där! *fniss*