fredag 15 februari 2008

Alla hjärtans dag


Ingen har väl undgått att det var alla hjärtans dag igår. Jag uppvaktade barnen med ett kort och en slant att köpa godis för. Trist, men jag hade inte energi att åka och köpa godishjärtan. Förresten på tal om godishjärtan så fick vi massor på jobbet, mums! :-) Till min älskling hade jag skickat ett kort med post eftersom vi inte skulle träffas något. Det var ju tråkigt att inte få ses, men så är det att vara särbo. Men döm om min förvåning när dörren gick upp på aftonen och husse och hund dök upp! Och han hade ju både vacker ros och ett jättekort till mig! Sen kröp vi upp i soffan tillsammans och tittade på tv. Det blev både AFV (Americas Funniest Home Videos) och Jakt och Fiske. Där det minsann vankades älgjakt från Åttonträsk utanför Lycksele! Efter jakten blev det dessutom fjällfiske så det var verkligen så att vi längtade till barmark och sommar- och höstaktiviteter! Sedan åkte han hem och jag och barnen avslutade kvällen med att se reprisen på Klass 9A. Väldigt intressant dokumentärserie det kommer att bli! Jag kommer att försöka se alla avsnitt av programmet. Visst, det blir lite speciellt när eleverna blir filmade, och att veta att det är full satsning på att de ska få bättre betyg, så de anstränger sig säkert en hel del, men det lär ju inte gå på räls ändå. Och killen som inte vill vara med på gymnastik är ju en utmaning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig överraskning!!!