torsdag 21 februari 2008

Klass 9A

Har precis sett reprisen på Klass 9A. Och mina känslor är blandade. Det ser inte särskilt lovande ut för klassen. De har redan hamnat tillbaka i sina gamla mönster och lärarna signalerar att deras grundkunskaper saknas. Jag kan inte låta bli att tänka, vad trodde de? Att kunskaperna fanns men att eleverna inte vill visa det? Samtidigt är det så härligt att få möjligheten att se människan bakom struliga elever. De har också drömmar och mål i sitt liv, även om de inte alltid törs säga det högt. De har förmodligen redan stött på hinder och upplevt att vad man vill och vad man kan inte alltid följs åt. Men jag hoppas för deras skull att de ska upptäcka att man kan! Och man måste våga tro! När jag ser sådana här program kan jag längta nåt vansinnigt tillbaka till skolans värld!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är också förvånad att lärarna inte insett det! Jag tycker också att det är intressant att se serien och hoppas att ungdomarna ska få se att det finns möjligheter!!!