fredag 8 februari 2008

Samlarmani

Jag har under hela mitt liv varit en samlare. Från början var det vackra stenar, filmstjärnor, bokmärken, tvålar och så blev det suddgummin, tändsticksaskar, reklampennor, klistermärken, kaffeskedar och äggkoppar. Vissa av dessa samlingar har liksom bara försvunnit medan andra blivit kvar. Nu har jag starkt börjat ifrågasätta varför jag ska ha hundratals tändsticksaskar och äggkoppar liggande nedpackade i kartonger i ett förråd?! Så igår började jag med att öppna en äggkoppskartong och fotografera ett antal äggkoppar för försäljning. Det känns skönt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Good for you!!! Vi lyckades också gå igenom och göra oss av med en massa saker som tagit plats nu när vi flyttade! Fast fortfarande har vi MÅNGA saker! Man får väl ta en kartong i månaden och gå igenom den. Ta dom om och om igen tills man har lämpligt mycket saker!