måndag 4 februari 2008

Vinter


I fredags hade vi en sån där snöig dag igen med inslag av häftiga vindar också så det var lite ruggigt att vara ute. Sen väntade ju skottningen när jag kom hem från jobbet trots att det egentligen är barnens jobb att ta det värsta åtminstone. Men Jennifer var inte ens hemma och Micke satt minsann vid datorn! Hmm... Det var bara att klä sig och börja röjandet. Och precis när jag skottat garageuppfarten klart.... så kom hyveln.. Stööön! Då fick jag kalla in förstärkning så Micke fick skotta kanten. Och postlådorna, som ni ser här intill.. eller rättare sagt INTE ser, de tog Ulrika hand om senare med deras snöslunga tack och lov!
Men som straff för snöskottningen så har helgen varit besvärlig. Sömnproblem & värktabletter! :-(
Men idag är det inte snö som är bekymret utan kylan! Det var runt -25 när jag steg upp och kommer nog att ligga någonstans runt -20 idag. Brrr.. Jag som ingen kupévärmare har!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig!!! En stoooor kram från mig!

Tigerliljan sa...

Tack för omtanken! Kram tebax! Fast jag har det naturligtvis inte värst.. vill bara gnälla av mig lite.. :-)

Anonym sa...

Det klart att man ska gnälla av sig lite! Vad har man annars bloggen till? ;)