söndag 3 februari 2008

Nya gardinerna


I helgen har jag hämtat ut paketet med de nya gardinerna jag beställt till vardagsrummet. Det var verkligen en överraskning när jag öppnade förpackningen och de var gjorda av... filt.... med applikationer istället för tryck.. Nåja, det syns ju inte där de hänger, men tvättning blir nog lite svårt.. :-)


Jag köpte även den svarta fransgardinen men den röda hade jag sedan tidigare. Får se om jag försöker hitta en röd panelgardin istället för spetsgardinen så småningom. Och jag ska även fixa andra lampor.. men var sak får ta sin tid..

Jag vill passa på och visa problemet med soffan. Jag hade ju besök i helgen av Ingemar och Quattro.. då blir det ganska tydligt att gråhund och svart tygsoffa inte riktigt passar ihop.. :-(

Men kuddarna var väl fina? I bakgrunden ser man rumsbordet, och en viss röra som tillhör min bokhylla.. jag har inte riktigt fått ordning på den än. Från att ha haft bokhyllor längs en hel vägg tidigare har jag nu krymt till en smal enkel bokhylla och att sålla bort är inte min grej. Jag som är en riktig hamster!


Förresten köpte jag även de två små runda ljuslyktorna.. eller heter det hållare?.. nåja värmeljus har jag i dem iaf.. :-) De är svarta när man ej tänt ljusen och skimrar i lila när ljusen brinner.. Jättefint!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du har fått där hemma! Och gardiner behöver man ju inte tvätta så ofta... Jag pratade en gång med en som inte hade tvättat sina gardiner på 10 år! :D Kanske att vänta i längsta laget, eller vad tror du?

Tigerliljan sa...

Tack! Ja, det börjar kännas lite som hemma nu :-) Ja, jag vill nog inte vänta i 10 år med att tvätta gardiner.. låter lite ruggigt faktiskt. Hur går det för er med fönster och kamin och annat??

Anonym sa...

När det gäller fönster så hoppas vi att de kommer på torsdag och gör klart det som de kan göra klart. Längtar efter att det ska bli klart så vi kan sätta upp gardiner, fönsterbrädor mm. När det gäller kaminen så avvaktar vi just nu.