torsdag 21 februari 2008

Återvinning!

Idag har jag varit ledig från jobbet = arbete i hemmet.. Nåja, jag tog en lång sovmorgon och klev inte upp förrän strax innan tio. Det var skönt! Men sen har jag pysslat med att sortera papper, tvätta kläder och annat pyssel. På eftermiddagen när barnen kom hem så åkte vi till Handelsbanken för att ordna barnens ID-kort och öppna egna konton åt dem. Bättre sent än aldrig. Hoppas nu att de hinner få sina ID-kort innan vi ska ner till Stockholm då jag misstänker att de kan vara kinkigare på flygplatsen i Luleå än här i Arvidsjaur. Vi passade också på att lämna in lite porslin och gamla böcker till Ånyo, Arvidsjaurs secondhand-butik. Jag kommer att lämna in mer senare men just nu hade jag en kartong med porslin och två kassar med böcker. För några dagar sen så lämnade jag in massor med kläder til Röda korsets butik där de säljer kläder. Så skönt att bli av med det och samtidigt känna att det kan komma någon annan till nytta. Det var en hel del snygga dräkter, klänningar och annat. Allt är inte från mig utan massor från min syster i Stockhom så det var en hel del märkeskläder. Dagens nyttoresa avslutades med att vi åkte till sopsorteringen och slängde en massa papper, kartong och hårdplast. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt att rensa lite hemma! Skönt också att ha någonstans att lämna det där det kan komma till nytta!!! Jag brukar tycka att det känns dumt att slänga hela, funktionerande saker bara för att jag inte tycker om det. Har svårt för slöseri... undrar om det är mamma och pappas gener som spökar? Nåja, åtminstone uppväxten! ;)