tisdag 19 februari 2008

Byte av bostad... igen


Ja, så blev det till slut bestämt att vi ska hyra huset som vi tittat på tidigare men då ratat. Varför jag ändrade mig. Ja, egentligen först och främst bristen på lägenheter i Arvidsjaur. Men sen kände jag också att det skulle bli bekvämt att bo centralt och kunna gå till jobbet och affären. Men jag har förstås en ekonomisk stress som gnager. Det är inte lätt att ha hyra över 7000 när man är ensam om den. Det är ju en del andra utgifter varje månad. Nu kommer det förstås att bli en del engångsavgifter med flytt av telefon, bredband och digitalteve.. Suck... Och jag förlorar badkaret! buuhu!

Men får bastu... och spännande klädkammare..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir säkert jättebra i det nya huset. Att bo centralt måste ju vara jätteskönt och när du slipper ta bilen så tjänar du ju massor med pengar på det! Klädkammare är ju jättebra att ha!

Tigerliljan sa...

Ja, det känns rätt spännande med de olika små skrubbarna och klädkammarna! I det sovrum som blir mitt, finns det en egen liten tvättavdelning med tvättfat och spegel. :-)

Anonym sa...

Vad praktiskt! Låter som ett spännande hus som du har hittat!!!

lisbeth sa...

Hej...
Hoppas det går bra för dig med flytten. Är det ett stort hus du hyr?

Tigerliljan sa...

Hej Lisbeth! Kul att du tittar in! :-) Jag har inte börjat flytta än. Det blir i maj. Huset är stort 2 våningar + källare: 5 rum o kök men 2 rum är väldigt små. Det är på Storgatan så det blir närmare till jobbet :-)