tisdag 5 februari 2008

TV-kväll


Ikväll blev det att titta på hockey på tv.. i två perioder och det var alldeles tillräckligt för Sverige gjorde inte direkt sin bästa match. Sen bytte jag till tv4 och Dr House istället. Betydligt bättre tv-underhållning!

På tal om TV, jag svarade på en undersökning via internet om bl a tv-vanor. En fråga som ställdes var vilka kanaler jag tittat minst 15 minuter på det senaste dygnet. Då upptäckte jag att jag egentligen inte har koll på vad jag tittar på för kanal. Jag bläddrar mest fram till ett program som verkar intressant. Jag har inte ens koll på vilka kanaler som sänder mina s.k favoritprogram. Ett program som jag tittar på nästan varje kväll innan jag går i säng är Djurpolisen i Houston. Tittar på Djurpolisen i Miami just nu, blandat med datoranvändandet förstås och nu har jag koll på att det går på Animal Planet, men idag var det helt bortblåst ur huvudet.. :-)


Sen gillar jag att titta på inredningsprogram. Ibland för att få inspiration och ibland bara för att häpna över vilka konstiga idéer de har. Ikväll var det Bygglov på tv4, men jag hade ju fastnat i hockeyn och glömde faktiskt bort det så jag såg bara det färdiga resultatet. En härlig altan men kanske inte så ovanliga lösningar.

Läste i Häxan Surtants blogg om ett inredningsprogram på kanal 3. Nu har inte jag den kanalen så jag har inte sett programmet men jag gick in på hemsidan och tittade på bilderna. Men så sur jag blev över deras före och efter-bilder. De har ju valt att inte visa samma rum alla gånger och inte från samma vinklar så egentligen kan man inte alls jämföra. :-(

Inga kommentarer: